Sunday, October 14, 2012

Barví se to do zemita





Tento týden byl kratší, v pátek byl státní svátek, a tak jsme si se mohli užít. Můj muž se pustil do malých oprav na domě, Andrés trénuje svoji občas velmi nesnesitelnou náladu každý den a já mezi tím dělám to všechno neviditelné provozu nutné :). Ochladilo se, občas vyleze sluníčko, občas sprchne nebo je pořádný slejvák. Nevím, znáte to, většinou se spustí obrovský désť, když jsme venku. :D
Byli jsme s A. na vytažení stehů, což proplakal, ale útěchou mu byli želatinoví medvídci a fakt, že šel o hodinu později do školy.
Příští týden bych ráda probrala naše šatníky a boty. Ráno opravdu nevím, co na sebe, protože na mne ze skříně koukají nesmyslně lehké a letní šaty a já pak hledám židli a drápu se do vyšších pater úložného prostoru, abych našla ten starý oblíbený rolák! :) Taky bych se ráda pustila trochu do zahrádky, ikdyž tam moc práce nemám. Spíš bych chtěla něco přesadit a zasadit cibuloviny, na jaře neznám nic krásnějšího než vykukující hlavičky narcisek a modřinců. Už několikátý týden pletu a poté pářu svetr pro malého kluka, ale stále se nemůžu dopídit finální podoby. Hodlám taky konečně trošku podzimně vyzdobit naše hnízdečko. Koupila jsem macešky, žluté a oranžové, aby nám trochu rozveselily tmavý vchod do domu, udělala jsem pár ozdubek z papíru, ale nechci je lepit na to strašně zaprášené okno. Plán tedy je, pokud nesplním i jeho realizaci, pokutu si nedám! :)
 
PS: na poslední fotce dělám vývar z pomerančových a mandarinkových slupek spolu s rozmarýnem. Přeceděné potom používám na umývání podlah. 1/2 litru na kybl vody. Velice laciný a ekologický čistič ze zbytků. Umývá stejně dobře jako třeba ocet. Já jen octový pach nemám ráda, proto používám tuto variantu. :)



4 comments:

  1. Barva těch travin na první fotce je úžesná. Jako vlasy interesantního starého člověka :) Je dobře, že už má Andrýsek bradičku snad v pořádku. Doufejme, že si dá s jizvama na obličeji už pokoj. Ten recept z pomerančů zkusím, teď pomeranče nekupujeme, tak až budeme mít. A fakt to tak čistí?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ano, fakt :). Nenechává to žádné šmouhy a podlaha je čistá.

      Delete
  2. Začíná ten pravý podzim :) malej tvrdohlaveček bojuje se svým chlapským já, že? :D Ono už mu to asi vydrží nafurt...... Ten odvar vypadá zajímavě, ale je (pro mě) moc drahý a tudíž velmi postradatelný. Raděj najdu kolíček na prádlo a připnu ho na frňák, až budu drhnout s octíkem. :) šaty jsem taky přebírala, po ránu byly jen 2 stupně a to už se v tričku fakt nedalo. :D Pozdravujeme kluky, papa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Radko, máš pravdu, že pomeranče jsou v Čechách moc drahý. Jen pokud člověk doma má nějaké citrusy, tak je potom škoda slupky vyhodit a toto je způsob jak je recyklovat. Navíc snad lepší je vývar z citronu, ale dá se použít i mandarinka, grep.
      Další trik, slupky od pár mandarinek nebo citronů se taky dají macerovat v samotném octu (asi týden), ocet je potom voňavější :).

      Delete