Wednesday, March 14, 2012

Já o nich nesním, já je koupím a hned sním!

"The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it."

"Štěstí včely a delfína spočívá v tom, že jsou. Pro člověka to znamená vědět to a podivovat se tomu."

Jacques Yves Cousteau

 
Nakonec jsem dospěla svým sobotním plánům a něco jsem zvládla. Moje první marmeláda dopadla nad očekávání dobře, nepříliš sladká, zato ale pravá jahodová :).

3/4 kg jahod
sirup z agave
citronová šťáva
přírodní želatina agar-agar

Povařila jsem, po 20 minutách bez použití pektinu ovoce začalo přirozeně houstnout, nakonec jsem ale přidala i želatinu, dala do lahviček a ještě raději povařila dalších 20 minut v hrnci. Předpokládám, že otevřená marmeláda dlouho nevydrží, taky nezaručuju, že mi to tu za týden nevymaluje kuchyni :D, ale za první osobní pokus to stojí. Těší mě vědomí, že vím, co jím. Máme dvě skleničky marmeládky, která je výborná. Jen příště budu dávat do skleniček menšího objemu.


2 comments:

  1. Když to tady tak čtu, připomíná mi to moje různé kuchařské i jiné omyly-pokusy, které jsme s kamarádkama vyráběly. Asi to patří k tomu věku, dnes už jsem na to líná nebo co, raději přijdu k hotovému. Ale není nad to, když člověk ví, co do toho dá a vlastnoručně vyrobí, to uspokojení stojí za to.

    ReplyDelete
  2. Jé marmoška, my kupujeme jahůdky v poslední době snad při každém nákupu, a jsou ze Španělska, no jenže se sežerou hned po vyndání z tašky, když chci nějaké do kaše nebo do poháru musím je ukrást a schovat. Vzpomínám si jak jsme kdysi kupovali ovoce po 20kilech - muselo se koupit rychle dokud ho v sezoně měli a na noční vaření marmelád - ve dne jsme byli v práci, brrr už ani za nic. Ale pořád mám ten tísnivý pocit, že musím mít něco do zásoby, něčeho hodně, kdyby přišly zlé časy, a tak vždycky když jdu na trh, koupím 2kila něčeho co zrovna je, doma to pomixuju nebo jen tak nasypu do misek od zmrzlin a mražáček je na prasknutí, a tak máme pořád borůvky, maliny, švestky, jahody, kopr, houby, ořechy, bezové květy a další byliny. Ta tvoje marmeláda je tak krásně červená :+D

    ReplyDelete