Tuesday, October 2, 2012

Kořeněný dýňový chlebíček

 
Jeden podvečer jsem upekla výborný moučník. Nový. Řekla jsem si, že si ho pěkně vyfotím za bílého dne, ale druhý den se bílo ani světlo nekonalo, bylo pošmourno, a tak jsem se pustila alespoň do toho, co nám zbývalo na talíři. Ta buchta v nás během dvou dnů zmizela a to jsme neměli hosty! Tak jen zbytky a recept :).
 
200 g mouky
1/3 lžičky soli
1 lžička prášku do pečiva (já nemám, nahradila jsem jedlou sodou)
2 lžičky drceného zázvoru
2 lžičky skořice
1/4 lžičky muškátového oříšku
240 ml dýňového pyré
112 g rozpuštěného másla
3/4 - 1 hrnek třtinového cukru
2 vejce
1/2 hrnku brusinek (rozinek...)

Poznámka: místo tohoto uvedeného koření jsem použila perníkové. I proto, že se zázvorem by to patrně, trochu pikantní, nejedl synáček.
Napřed jsem si udělala pyré, kostky dýně jsem uvařila v trošce vody a poté i s vodou rozmixovala.
Vyšlehala jsem cukr se žloutky, poté jsem ke žloutkům přidala pyré a máslo. Zvlášť jsem smíchala všechny suché suroviny a poté smíchala s tekutými. Nakonec jsem opatrně vmíchala vyšlehaný sníh z bílků.
Postup v původním receptu zněl trochu jinak, ale protože nepoužívám prdopeč, snažím se nadýchanosti vždy docílit našlehaným sněhem.
Peče se na 180ºC asi 30-50 minut. Záleží na formě jakou použijete. Může se upéct v tradiční chelbíčkové formě, já mám jen silikonovou dortovou, proto jsem měla moučník velmi rychle udělaný.
Je opravdu vynikající. Chutná trochu jako perník, ale je velice vláčný. Na podzim jako dělaný! :)
 
 
  
 

2 comments:

  1. Z dýně jsem ještě nikdy nic nedělala. Babička jima krmila prasata, a tak mi to jakože k jídlu stále přijde nějak divný. Ale jinak dávám do mnoha věcí cukety. Do buchet, koláčů, i do knedlíků.

    ReplyDelete
  2. Chlebíček byl skvělý, jednou jsem s ním uctila návštěvu a podruhé mi ho dcera polovinu "ukradla" do krabičky, aby ochutnal doma i její přítel :-)

    Celkově máme letos dýňový podzim, polévky se stále nemůžeme nabažit.
    Na všechny recepty používám dýni Hokaido.

    ReplyDelete