Friday, March 9, 2012

Soboto-nedělní plánování

"Příroda je stále otevřená kniha
a jen v ní opravdu stojí za to číst..."
 
 
"El gran libro, siempre abierto
y que tenemos que hacer un esfuerzo para leer,
es el de la Naturaleza..."

Antonio Gaudí y Cornet


Chci k přírodě víc přilnount, přičichnout, nechat se unášet, nechat se léčit a laskat.

Plán na víkend:
  1. udělám si pleťovou masku z bahna (zeleného)
  2. chci se trošku porýpat v hlíně a přesadit pár rostlin
  3. poté si budu muset udělat scrubovou masku na zahradnické ruce z hrubé soli, levandule a kokosového oleje
  4. hodlám se pustit do výroby dalšího mýdla (nutně potřebuji jako dárek)
  5. mám koupená 2 kg jahod a budu dělat marmeládu (bez cukru)
  6. chtěla bych ušít potah na matraci do postýlky z lněného plátna. Postýlka už se nepoužívá a je to škoda, proto mne napadlo udělat z ní takový čtecí koutek do pokojíčku.
  7. určitě si vyjdeme někam ven a vítr nám ošlehá tváře a já snad i něco dalšího vyfotím
.... plány mám stále, tak snad alespoň něco z toho zvládnu. Moc se těším. Přeji vám ať i vy máte moc prima sobotu a neděli a nezapomeňte blahořečit Matičku zemi. ;)

7 comments:

  1. To je nádherná barva tulipánu! Nám počasí trochu pokazilo plány. Původně mne sluníčko naladilo i na umývání oken, ale mrzne a napadlo trochu sněhu, ach jo. Asi budeme vyklízet sklep a dělat jarní úklid.

    ReplyDelete
  2. Me hizo Lori sorpresa y compro tulipanes rojos y blancos,me dan una fuerza y una alegría tremenda tan frágiles y sencillas!Me gusta la foto un montón:)Besitos Ralu.

    ReplyDelete
  3. Krásný tulipánek. :) Plány taky, to není jako tady...venku zataženo. Když vyleze slunko, zatahuju žaluzie, protože mám strašně špinavá okna. Pracně jsme se prokousali záludnostmi daňového přiznání a nechce se nám nic. Mě pořád. Předevčírem bylo všude nasněženo....Havran řve pod oknem, copak neví, že čápi už přiletěli a tak by mě vyrazit jinam? Aktovka nabitá úkoly je zastrčená pod křeslem a dekou. Kočka chrápe v posteli. Pejsek má v pelechu asi třicet granulí, z nichž většinu dříve či později rozšlápnu. Ucpává se nám záchod...Jejda, v pračce je od rána vyprané prádlo...Jdu si pustit telku... ;)

    ReplyDelete
  4. Mohla bys mi prosímtě trochu podrobněji popsat ten zábal na zahradnické ruce? Praskají mi špičky prstů, mám suchou kůži, natírám, nepomáhá :( Dík předem.

    ReplyDelete
  5. Brabi, to se ty ruce useknou, naloží do olejíčku a nechaj odpočívat. Škodí jim totiž hlavně rýpání v zemi ;) :)

    ReplyDelete
  6. Ralu, gracias :), se que te gustan tulipanes, dan mucha alegria.

    Radko, mas uplnou pravdu ;)

    Alko, pokud potrebujes umyt zacernale nehty a kuzi na rukach po praci s hlinou, tak se da pouzit ta sul smichana s kokosovym olejem a levanduli. Ale je to sul, proto do ran stipe! Na tvuj problem, ktery mne provazi taky, pouzivam ricinovy olej (jediny, ktery opravdu promasti a zahoji i treba rozpraskane paty) a potom si musis davat velky pozor na pouzivani chemickych pripravku a mydel. Vzdycky rukavice, nepouzivej tekuta mydla, nejlepe jen s olivovym olejem ci jinymi lecebnymi oleji a pri spinave praci (treba v knihovne, pri uklidu doma) bych asi pouzivala uplne ty tenke rukavice nebo nejake jine balvnene.

    ReplyDelete
  7. Tak u nás se tento víkend: umývaly okna po zimě (já ne), betonoval se sklep aby se tam mohla dát veliká skříň a všechno bylo hezky uspořádané (já ne), luxovalo se (já opět ne), vysprchovala jsem všechny květiny a řekla jim, že letos mají s přesazováním smůlu, páč na to už asi nebude čas, žehlila se a prala miminkovská výbavička i s korbičkou a autosedačkou (s velkým přemáháním já) a ještě se tak všemožně uklízelo. Na další víkend plánujeme zajet na chatičku a ostříhat stromky. Takže JARO už může přijít a moc se na něho těšíme!

    ReplyDelete