Thursday, June 23, 2011

To by oni nejedli!!!

Zeleninka na talíři pro nezelenožravce jako dělaná

Nevím, jestli se podobná jídla dělají v Čechách, já jsem jedla výborné fazole s omáčkou až tady a moc mi to chutnalo. Hned jsem se pídila po receptu. Ha, žádný není!!

Cizrna se zeleninovou omáčkou:


cizrna (čočka, fazole)
pórek
mrkev
brambora
cuketa
červená paprika
řapíkatý celer
sůl
olivový olej na dochucení

Uvařit cizrnu není těžké, ale zdlouhavé. Musí se namočit 24 hodiny dopředu.
Očištěnou zeleninu nakrájím na kousky, dám do tlakového hrnce vařit do páry, trochu přisolím.
Zelenina se může dělat v normálním hrnci, pochopitelně, může se k ní přidat kuřecí vývar. Až
 je hotová, rozmixuje se spolu s trochou olivového oleje. Smíchá se s cizrnou a jeden úžasně snadný a nemasový a moc zdravý chod je na stole. Zelenina jen tak povařená, je opravdu eeeeeeeeh nooo i pro mě složitá k požití.

Ze zeleniny může něco chybět, nebo se může přidat rajče bez slupky, může se povařit třeba s curry, paprikou, může se k ní přidat klobása, když to musí být. Ale samotné luštěniny obsahují v bobulích 21-25 % bílkovin s výjimkou soji, ta v sobě skrývá 40-60% proteinů. Myslím, že to by v tomto případě na jeden den mohlo nahradit maso :-).
Stejně tak je tato omáčka dobrá k jakýmkoliv luštěninám, třeba čočce, fazolím nebo zmíněné soji.


Dobrou chuť přeje Andrés

6 comments:

  1. Fazole, hlavně mexické, ostré a podivně páchnoucí, tady někteří milujou. Já je moc nemusím. Cizrnu jsem nikdy nejedla, ani nevím, kde se kupuje, ale s velkou pravděpodobností ji vyzkouším. Každá změna je dobrá, takže díky moc za tip. :)

    ReplyDelete
  2. Luštěniny my máme rádi, takže cizrnu určitě koupím hned příště...Radko, normálně koupíš v potravinách mezi přílohama (myslím Lagris?) :-)

    ReplyDelete
  3. Cizrna se zeleninou je velmi dobrá, jídám ji, když jsem na návštěvě u Mišky. Prodává se to tam jako hotové jídlo ve skle a stačí ohřát. Opravdu ňamka:) Fazole jako guláš doma často děláme, je to taky velmi dobré a hlavně hned hotové.

    ReplyDelete
  4. O cizrně se říká, že je nejchutnější luštěnina. A asi ano, alespoň pro mne, všem u nás doma chutná mooooc :)

    ReplyDelete
  5. Luštěniny miluju všechny, ale v červené omáčce, která napovídá rajský a papričky a pálí a je lehce sladká to je fakt mňamka.

    ReplyDelete
  6. mňam, vyzerá to jedlo. fazuľa s cícerom/hrachom/šošovicou/ s mrkvou (inou zeleninou) sa na Slovensku varí vcelku bežne a volá sa to hŕstková polievka. aj mexické fazule sú moc fajn.

    ReplyDelete